Toerisme Vlaanderen Awards 2012

awards 2013
Zo’n 450 professionals uit de brede toeristische sector zakten op 29 januari 2012 af naar de Bozar in Brussel voor de Nieuwjaarsontmoeting van Toerisme Vlaanderen. Het hoogtepunt van de avond was de bekendmaking van de winnaars van de Toerisme Vlaanderen Awards.


Toerisme Vlaanderen ontving een 80-tal dossiers voor de 6 categorieën: beste Toerisme Werknemer, beste Maatschappelijk Verantwoorde Ondernemer, beste Toeristische Innovatie, beste Toeristische Productontwikkeling, beste Marketingcampagne en beste Vakantiemaker 2012.  De juryleden Denis D’hanis (kabinet Geert Bourgeois), Liesbeth Kees (domein Bokrijk), Bart Gouwy (Plopsaland), Michael Desmet (Het Nieuws - VTM) en Peter De Wilde (Toerisme Vlaanderen) hadden het  door de zeer goede kwaliteit van de ingediende dossiers niet makkelijk om 3 genomineerden per categorie te kiezen.


 Toeristische onthaalambassadeurs OverijseBeste Toerisme Werknemer 2012
De Toeristische onthaalambassadeurs  (TOA’s) van Overijse werden uitgeroepen tot beste Toerisme Werknemers.  De TOA’s ontvangen de toeristen in het bezoekerscentrum Dru!f, maken hen wegwijs in de druivenstreek en worden actief ingezet als gastheer of gastvrouw op evenementen. Klik hier om kennis te maken met de TOA's.


Klik hier om de voorstellingsfilmpjes te bekijken van alle laureaten in de categorie Toerisme Werknemer 2012.

 


 

3W Plus vzwBeste Maatschappelijk Verantwoorde Ondernemer 2012


3W Plus vzw mag zich beste Maatschappelijk Verantwoorde Ondernemer noemen. De vzw baat onder meer een succesvolle streekproductenwinkel uit in Grimbergen met een infopunt en een fietsverhuurdienst. Klik hier om kennis te maken met 3W Plus vzw.



Klik hier om de voorstellingsfilmpjes te bekijken van alle laureaten in de categorie Maatschappelijk Verantwoorde Ondernemer 2012.

 


 

Limburgse vakantiepasBeste Toeristische Innovatie 2012
De Limburgse Vakantiepas is volgens de jury de beste Toeristische Innovatie. Met de pas geniet de toerist van exclusieve promoties in heel Limburg. Klik hier voor meer informatie over de vakantiepas.

 

 

 


 

Marvin Gaye Midnight Love TourBeste Toeristische Productontwikkeling 2012


De Marvin Gaye Midnight Love Tour van Toerisme Oostende is de beste Toeristische Productontwikkeling. De audiovisuele ontdekkingstocht neemt de toerist mee door het Oostende van Marvin Gaye en zijn entourage. Ontdek hier dit uniek voorbeeld van storytelling.


Klik hier om de voorstellingsfilmpjes te bekijken van alle laureaten in de categorie Toeristische Productontwikkeling 2012.

 


 

A&GalleryBeste Marketingcampagne 2012
Sleeping under the stars van A&Gallery, in samenwerking met Eastpak, is de beste Marketingcampagne. A&Gallery slaagde er in om een niet zo evidente tentoonstelling van Storm Thorgerson onder de aandacht te brengen, en gaf de mensen tegelijkertijd de kans om iets unieks te beleven, namelijk overnachten op het strand. Meer over deze opmerkelijke marketingcampagne, ontdek je hier.


Klik hier om de voorstellingsfilmpjes te bekijken van alle laureaten in de categorie Marketingcampagne 2012.

 


 

Urbain ClaeysBeste Vakantiemaker
Urbain Claeys kreeg uit handen van Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois  de belangrijkste award van de avond, namelijk die van beste Vakantiemaker.  Urbain Claeys kreeg van de jury een dikke pluim omdat hij zich na zijn professionele carrière bij Toerisme Vlaanderen tot op vandaag inzet voor de promotie van onze Vlaamse gastronomie. Maak hier kennis met de voorzitter van Vlaanderen Lekker Land.


Klik hier om de voorstellingsfilmpjes te bekijken van alle laureaten in de categorie Vakantiemaker


 

De nieuwjaarsontmoeting van Toerisme Vlaanderen is een afspraak waar de vakantiemakers elk jaar naar uitkijken:

 

“De Nieuwjaarsontmoeting van Toerisme Vlaanderen is één van de interessantere momenten in het jaar waarop je alle type professionals uit de reissector terug tegen het lijf loopt”, zegt Baptiste Van Outryve, woordvoerder van Thomas Cook. “Het is een uitgelezen moment om ervaringen van anderen te horen, van ideeën te wisselen en nieuwe contacten te leggen.”

 

“De Toerisme Vlaanderen Awards zijn een enorme opsteker voor iedereen die met toerisme in Vlaanderen bezig is”, vult Michael Desmet van Het Nieuws-VTM én jurylid aan. “Ik stond er van versteld hoeveel mensen dat zijn, ook vrijwilligers. Vlaanderen is een regio die veel te bieden heeft op het vlak van toerisme, maar dat wil niet zeggen dat elke potentiële toerist zomaar de weg vindt naar hier. Vernieuwing en dynamiek zijn essentieel om te groeien. Ik heb tijdens mijn jurering dan ook tal van initiatieven gezien die duizenden mensen warm kunnen maken om naar Vlaanderen te komen. Het zijn vaak zeer creatieve projecten die bijdragen tot de groei van deze heel belangrijke economische sector.“

Toerisme Vlaanderen AwardsToerisme Vlaanderen AwardsToerisme Vlaanderen Awards