Frankrijk

Brussel bloementapijt
Hieronder lees je meer over onze werking en resultaten op de Franse markt. Scroll naar onderen voor de contactgegevens van het Toerisme Vlaanderen-kantoor in Frankrijk. Bij hen kun je terecht met al je vragen over bestemmingspromotie voor Vlaanderen in Frankrijk.

Fransen ontsnappen niet aan onze Vlaamse Kust

Na de succesvolle campagne met Franse bloggers de voorgaande jaren, zet Toerisme Vlaanderen onverminderd zijn inspanningen verder wat de kustpromotie in de buurlanden betreft.

Sinds 14 april 2017 plaatst Toerisme Vlaanderen samen met trouwe partner Westtoer onze Vlaamse Kust in de kijker bij onze zuiderburen. Ook vakantiepark Sunparks ondersteunt de campagne financieel.

5 verschillende media (waaronder La Voix du Nord, Nord Littoral, Le Courrier Picard…) van de groep LA VOIX MEDIAS verspreiden een 12-pagina-tellend supplement integraal gewijd aan onze kust. Daarbovenop komt nog 1 volle pagina in l’Union (een nieuwe commerciële titel in de groep). Hiermee bereiken we ongeveer 1,5 miljoen lezers. Blader door deze unieke kustbijlage

 

Door in al deze media aanwezig te zijn, bereiken we geografisch gezien volledig de voor onze doelgroep belangrijke regio Les Hauts de France (Nord Pas-de-Calais, Somme, Aise, …). Deze persactie wordt ook ruim ondersteund door een georchestreerde social media-campagne op de kanalen van Toerisme Vlaanderen en betrokken partners.

  

 


Grootschalige lente-campagne met Weekendesk en Voyages SNCF

Toerisme Vlaanderen verleidt sinds 22 maart 2017 culturele reizigers uit de Franse markt om Vlaanderen te ontdekken. Deze keer mikt Toerisme Vlaanderen met zijn campagne voornamelijk op potentiële bezoekers uit Lyon en omstreken, de tweede belangrijkste doelgroep na de inwonenden uit regio Parijs en Ïle-de-France.

Deze promo-campagne loopt in samenwerking met Voyages SNCF, TGV France/ Bruxelles en Weekendesk.

Vier personages verleiden de potentiële bezoeker tot een bezoek aan Vlaanderen en maken hem wegwijs door onze bestemming vanuit specifieke invalshoeken Al hun artikels, tips en dergelijke meer staan verzameld op het sinds jaren veel bezochte inspiratie-platform www.theplaceto.be.

     

Om deze bezoeker maximaal over te streep te trekken, plaatsen we het aanbod prominent in de kijker via onze kanalen en die van de betrokken partners:

Lyon-Brussel vanaf 39 EUR - Rijsel-Brussel vanaf 19 EUR Parijs-Antwerpen vanaf 39 EUR - Weekend vanaf 79 EUR voor 2 personen met Weekendesk

Deze campagne wordt ondersteund via gesponsorde Facebook-posts via Facebook Instant Articles, een 8-pagina-tellende bijlage in het Télérama-magazine, zowel on-als offline en digitale affichage en video in het straatbeeld en in de stations, cafés, restaurants, … in Lyon.

   

 


Gert de Mangeleer schittert op gastronomisch festival Omnivore

Omnivore is een Food festival dat sinds 2005 elk jaar in Parijs plaatsvindt. Het is toonaangevend en zet aan tot creativiteit en innovatie op internationaal vlak.   

Voor de 12de keer werd begin maart 2017 de jonge garde in de spotlights gezet. Elk jaar word een “Créateur Omnivore” benoemd. Dit jaar was dat Florent Ladeyn, chef van restaurant Vert Mont (Boechschepe).

Het festival richt zich in eerste instantie tot de professionele sector maar nodigt ook de echte foodies uit om deel te nemen aan de masterclasses en de thematische activiteiten. Het internationale karakter maakt er een wereld-show-festival van.  Gedurende 3 dagen  worden masterclasses op 6 scènes gegeven. 

De ideale gelegenheid voor Toerisme Vlaanderen in Parijs om bij de organisator aan te kloppen en het verhaal van onze Jong Keukengeweld-chefs in de kijker te plaatsen.

Omnivore contacteerde drie chefs om actief mee te werken in 2017: Gert de Mangeleer (Hertog Jan - Zedelgem, Vilhjalmur Sigurdarson (Domestic Bakkerij - Antwerpen) en Sander Goossens (Souvenir - Ieper).

Toerisme Vlaanderen bood een 100% Vlaams pop-up diner aan aan 60 foodies en 20 exclusieve Toerisme Vlaanderen / FIT-contacten. Zij mochten genieten van een unieke ervaring, met name een 6-gangen diner waar elke chef 2 gerechten in situ bereidde.


Met Flixbus naar onze Vlaamse steden

Toerisme Vlaanderen werkt op de Franse markt samen met Flixbus, marktleider van de Franse touringcarbedrijven, om de verschillende buslijnen naar onze steden in Vlaanderen te promoten. Samen distribueerden ze op strategische plaatsen in Parijs en Rijsel 80.000 flyers die een promo-actie rond Brussel, Antwerpen en Gent bevatte.

Deze actie maakte duidelijk dat Vlaanderen makkelijk en goedkoop te bereiken valt en spreekt voornamelijk een doelgroep aan van millenials, waarbij deze manier van reizen erg gangbaar is. 

 


Vlaanderen stuurt zijn culinaire zonen uit... naar Lyon

Toerisme Vlaanderen was samen met Flanders Investment & Trade (FIT) en tal van bedrijven aanwezig op een gezamenlijke Vlaanderen-stand op de SIRHA-beurs in Lyon, einde januari traditioneel de trefplaats voor de horeca-sector wereldwijd. Aanleiding is de aanwezigheid van onze Vlaamse Peter Aesaert die tegelijkertijd deelnam aan de internationaal gerenommeerde culinaire wedstrijd Bocuse d'Or. In zijn kielzog kwamen ook minister Ben Weyts en chef Peter Goossens supporteren. Toerisme Vlaanderen maakte van de gelegenheid gebruik om op 23 januari 2017 een pers- en netwerkevenement te organiseren waarbij de minister alle plannen om Vlaanderen op de culinaire wereldkaart te zetten, kwam toelichten.

 


Franse touroperators genoten van een 'smakelijke' eductour rond bier

Eind november 2016 kwamen 7 Franse reisorganisatoren naar Vlaanderen om onze brouwerijen en bieractiviteiten te ontdekken. Frankrijk, dat het wijnland bij uitstek blijft, kan nog veel leren op gebied van biertoerisme, temeer omdat zijn inwoners steeds meer (Belgische) bieren beginnen te waarderen.

Dankzij tal van brouwerijbezoeken, bierworkshops en dergelijke in Leuven en Mechelen konden de verschillende genodigden volop kennismaken met het bieraanbod in deze twee steden die minder gekend zijn maar daarom niet minder te bieden hebben.

Alle deelnemers keerden met de glimlach (en het schuim!) op de lippen terug, met veel ambitie  om ook hun Franse klanten voortaan te overtuigen zich in de toekomst te laten onderdompelen in onze steden en dat typische Belgische vakmanschap dat zelfs door Unesco in 2016 als erfgoed werd erkend.


Op zoek naar concrete toeristische cijfers? Bekijk hier de aankomst- en overnachtingsstatistieken.


Contact

VISITFLANDERS

Tourisme Belgique - Flandre et Bruxelles
6, rue Euler
F-75008 PARIS

Tel : + 33 1 56 89 14 42

info@visitflanders.fr
info@tourismebelgique.com

www.visitflanders.fr
www.theplaceto.be