India

Brugge
Hieronder vind je meer informatie over de Indiase markt. De handleiding 'Interculturele dienstverlening India' geeft je bovendien tips voor de omgang met Indiase toeristen. De contactgegevens van onze buitenlandkantoren in New Delhi en in Mumbai kan je gebruiken voor al je vragen omtrent bestemmingspromotie voor Vlaanderen in India.

Toeristisch Vlaanderen opnieuw hip in India

Eind november 2016 was de Indiase televisiezender Aaj Tak TV op uitnodiging van Toerisme Vlaanderen te gast in Vlaanderen. Ze maakten opnames voor de populaire tv-serie ‘Befikre België ke’ ('Zorgeloos in België'), en bezochten onze hoofdstad en Brugge, Gent en Antwerpen. De tv-ploeg genoot in een Europees historisch kader met volle teugen van romantische boottochtjes, Vlaamse Meesters, high-end shoppen, fijne hotels en lekker eten in restaurants. Ze genoten ook van fietstochten en snoepten van wafels en chocolade.

De serie werd intussen uitgezonden in India. De Indiërs zijn razend enthousiast over wat ze te zien kregen. Zowel off- als online genereert de uitzending een zeer grote (pers)aandacht. De tv-zender alleen al trekt ongeveer 600.000 kijkers. De 'Befikre België ke' afleveringen werden ook op YouTube al meer dan 70.000 keer bekeken. Daarnaast werd de serie ook in de kijker gezet op indiatoday.in, een website met ruim 10 miljoen (!) bezoekers per maand. De Indiase 'Befikre België ke' acteurs zijn heuse ambassadeurs door tijdens en na hun verblijf met hun persoonlijke accounts over Vlaanderen te posten. Op Instagram (@loveysasan en @namikpaul) alleen al hebben ze samen meer dan 400.000 volgers. 

Het Indiase enthousiasme is een zeer belangrijke opsteker voor toeristisch Vlaanderen. Bijna een jaar na de gebeurtenissen van maart 2016 is dat een belangrijk teken van een hersteld vertrouwen in onze toeristische bestemming. 

  

 

Vlaanderen in de kijker op 15 november in de Belgische ambassade in Delhi

Op 15 november werd Vlaanderen voor meer dan 400 Indiase enthousiaste  aanwezigen extra in de kijker gezet in de Belgische ambassade in India. Toerisme Vlaanderen zorgde voor een interactieve game-ervaring via een  “virtual reality zone”.

De zone bestond uit een muur met 2 plasma schermen en 2 “virtual reality headsets”. De deelnemer keek eerst naar een inleidende video  over de Flemish Masters en nam daarna deel aan een wedstrijd. Deze bestond uit een “virtual reality space walk”, waar de speler met het hoofd een vliegtuig bestuurde en zo veel mogelijk gevaarlijke  meteoren ontweek. De man of vrouw met de beste score won de wedstrijd. Als achtergrond werden beelden gebruikt over gastronomie, kunst en erfgoed in Vlaanderen. De winnaars kregen unieke bierglazen, die Toerisme Vlaanderen voor dit evenement creëerde.

Het spel kende een groot succes. Meer dan 180 mensen speelden mee, en gingen elk met een glas als aandenken naar huis.  

 

 

Namaste Vlaanderen! Hallo Vlaanderen!

"Brussels Airlines gaat met een Airbus A330 vanaf maart 2017, vijf keer per week vliegen tussen Brussels Airport en de Indiase stad Mumbai. België is sinds maart 2016 niet meer verbonden met India”: zo meldt het persbericht van Brussels Airlines deze morgen dd 12/08/2017.
“Prachtige steden, lekker eten en drinken, kunst en sport, het is er allemaal in het Nederlandstalige gebied en de Noordelijke helft van België, ook wel bekend als Vlaanderen!” staat op de officiële Facebook  van de Belgische ambassade in New Delhi, India. Elke Indiër kan het mooie promotiefilmpje van Toerisme Vlaanderen daar bekijken en goesting krijgen om op bezoek hier te komen. #‎Flanders#VisitFlanders#Tourism#Travel#Flemish#Belgiancities#Stateoftheart

Net deze maand verscheen ook een editie, van de gerenommeerde reisgids Lonely Planet, met Gent op de cover + mooi artikel binnenin. Ook hier kan de potentiële Indiase toerist goesting van krijgen. Scrol voor desbetreffend artikel naar onderen.

De Brussels Airlines rechtstreekse lijn op Mumbai, samen met de bestemming Vlaanderen promoten, betekent gegarandeerd een reboost voor het toerisme verkeer tussen beide landen.  Wij zijn er klaar voor!


 Schitterende return on investment vanuit India

Cover Lonely Planet IndiaSchitterende return on investment vanuit India. Naar aanleiding van een persreis van 6 tot 11 november 2015, verscheen niet alleen een artikel in het India Lonely Planet magazine, maar pronken we Pan India ook nog eens met het Gentse Geeraard de Duivelsteen, op de cover van het magazine.Tijdens de persreis bezochten de journalisten van Lonely Planet; Brussel, Brugge, Gent en Antwerpen. In Brugge volgden ze de “PK – filmroute” (alle plaatsen waar de Bollywoodfilm Peekay werd opgenomen) en bezochten ze brouwerij De Halve Maan. In Gent koppelden we voor hen de  klassieke toppers  aan een gastronomische tour en een boottocht langs de kanalen. In Antwerpen, zorgden we voor een combinatie van een klassieke wandeling met een mode-tour en bezochten we  brouwerij De Koninck. In Brussel wandelden we met hen langs de stripverhalen route en genoten de journalisten van een chocolade workshop bij Gerbaud. Het resultaat mag sinds deze maand  gezien worden in gans India. 


 Heads & Trails campagne

Heads & Trails IndiaIn samenwerking met TUI India organiseerde Toerisme Vlaanderen medio april 2016  de succesvolle 'Heads & Trails' campagne. Deze campagne bestond uit 2 luiken en 2 wedstrijden: enerzijds een online wedstrijd voor heel India en anderzijds een publiciteitsactie, uitgevoerd door Doolally Taproom (een keten van Brew-pubs) in een aantal cafés in Mumbai en in twee vestigingen in de  Bandra & Andheri buitenwijken van Mumbai. De twee winnaars van de online wedstrijden kregen een IPad Mini en de winnaars van de kroegen wedstrijd, kregen een volledig betaalde reis naar Vlaanderen voor 6 nachten/7 dagen. De finale prijsuitreiking vond plaats op 7 mei in een volle Doolally Taproom in Bandra. 

 


High on Flanders

Toerisme Vlaanderen organiseerde in februari 2016, de 'High on Flanders' Online Consumer Campagne.  Een  echtpaar uit New Delhi won de hieraan verbonden wedstrijd .  Van 20 tot 26 maart reisde dhr Himanshu Singhal samen met zijn vrouw en dochtertje  doorheen Vlaanderen. De familie keerde naar huis met prachtige herinneringen aan deze vakantie. Hoewel de heer Singhal  net tijdens de ongelukkige terreur aanslagen in Brussel voet aan wal zette, heeft hij , naar eigen zeggen, alleen positieve dingen te vertellen over zijn vakantie. Sinds zijn thuiskomst verspreidt hij dit nieuws aan vrienden en familie.


 

Focus WTV wijdde op 13 februari 2015 een reportage aan het succes van de Bollywood productie PK in India.
Bekijk hier de reportage 'Indiërs willen massaal naar Brugge komen'.


Cijfers

Op zoek naar concrete toeristische cijfers? Bekijk hier de aankomst- en overnachtingsstatistieken.


Contact

VISITFLANDERS - New Delhi Office
Tourism Office of Flanders & Brussels (Belgium)
Represented by Mileage Communications Pvt. Ltd
119, Sishan House, 2nd Floor
Shahpur Jat
New Delhi – 110 049
Tel. (+91 11) 498 76 700 19
Fax. (+91 11) 498 76 701
india@visitflanders.com
www.visitflanders.in

VISITFLANDERS - Mumbai Office
Tourism Office of Flanders & Brussels (Belgium)
c/o Mileage Communications (India) Pvt Ltd
306, Morya Estate,
Opposite Infinity Mall,
New Link Road,
Veera Desai Industrial Estate,
Andheri (West),
Mumbai -  400053

Contact: Dheera Majumder-Mitra
Tel: +91-22-26731197
Fax: +91-22-26731109
Email: dheera@mileage.in
www.visitflanders.in

Nico Peeters, regiomanager Azië, stuurt de kantoren in Japan, China en India (Mumbai en Delhi) aan. Nico onderzoekt verder de opportuniteiten in de regio Azië voor Toerisme Vlaanderen. Vanuit Brussel werkt Laurette Thiry (laurette.thiry@toerismevlaanderen.be) als marktcoördinator voor de Regio Azië.