Meetingindustrie

twee mensen schudden elkaar de hand
Als je weet dat in België ruim een kwart van de totale overnachtingen van zakelijke aard zijn, en twee derde daarvan te maken heeft met meetings en congressen, dan ligt het voor de hand dat ook de zakelijke markt extra aandacht krijgt van Toerisme Vlaanderen. Het congresbureau van Toerisme Vlaanderen staat in voor de promotie en ontwikkeling van Vlaanderen en Brussel als bestemming voor meetings, congressen & incentives.

Toerisme Vlaanderen is het eerste aanspreekpunt voor ‘meeting planners’ die congressen en evenementen willen organiseren in Vlaanderen of Brussel. Het team heeft een sterke productkennis en biedt gratis en objectief advies. Ze bezorgen de ‘meeting planners’ op maat gemaakte voorstellen en brengen hen met de juiste aanbieders in contact om geschikte vergaderlocaties, vervoer- en overnachtingsmogelijkheden te vinden.

Het team van het congresbureau van Toerisme Vlaanderen in Brussel wordt bijgestaan door professionele vertegenwoordigers op de Britse, Amerikaanse, Franse en Duitse markt en werkt nauw samen met 12 lokale congresbureaus in Vlaanderen en Brussel.

Samen met lokale partners en congresbureaus nodigt Toerisme Vlaanderen potentiële klanten uit op ‘site inspections’ en ‘familiarization trips’. Tijdens deze trips kunnen de meeting planners kennismaken met hotels, restaurants, evenementenlocaties en vergaderfaciliteiten, maar ook met de Vlaams gastronomie en gastvrijheid.

Het congresbureau van Toerisme Vlaanderen en zijn afgevaardigen in het buitenland voeren een intensief verkoopprogramma in Europa en de Verenigde Staten samen met hun partners die de belangrijkste regio's vertegenwoordigen. Je ontmoet vertegenwoordigers ook op belangrijke MICE-beurzen, zoals IMEX in Frankfurt en IBTM World in Barcelona. Daarnaast is het congresbureau lid van ICCA, SITE, MPI en de UIA en neemt het deel aan diverse workshops van deze vakverenigingen.

Meer informatie op www.meetinflanders.com