Merkbeleid 'Vlaanderen'

Brandingstrategie
Zoals de internationale marketingstrategie het stelt, kiezen we samen met alle partners binnen de Vlaamse overheid voor een gemeenschappelijke merkstrategie. Enkel zo kunnen we Vlaanderen overal op dezelfde gelijkwaardige manier op de kaart zetten als een bestemming van internationale topklasse.

Merkstrategie

Vlamingen worden gekenmerkt door een hands on mentaliteit, eigenzinnigheid, duurzaamheid, knowhow en behulpzaamheid. Vlaanderen is het verhaal van mensen als makers, gedreven door kennis en kunde. Gepassioneerde, eigenzinnige mensen die met liefde hun vak beoefenen. Mensen die baanbrekend zijn in hun vakgebied en internationaal tot de top behoren. Mensen van gisteren, vandaag en morgen. Het DNA van Vlaanderen vatten we daarom samen in het begrip baanbrekend vakmanschap dat voortaan het merkverhaal wordt voor alle internationale promotie van Vlaanderen.

Merkverhaal 'baanbrekend vakmanschap'

We dragen dit merk samen met publieke en private partners eenduidig en coherent uit. We kiezen daarom voor toeristische belevingen die onze merkessentie versterken. In de communicatie over onze productlijnen (eet-en tafelcultuur, erfgoed & kunst, mode, wieler- en fietscultuur) benadrukken we steeds het baanbrekend vakmanschap. 

We volgen deze merkstrategie doorheen onze promotie: in de keuzes die we maken, in de teksten en beelden die we gebruiken. Het merkverhaal is ook vervat in ons subsidiebeleid en vind je terug in alle impulsprogramma's. Daarnaast sluit Toerisme Vlaanderen ook brand partnerships af met merken die aansluiten bij het merkverhaal.