Marketing acties toeristische sector 2018

beursstand
Meer bezoekers aantrekken? Een internationaal netwerk uitbouwen? Je toeristische onderneming laten groeien?

Stap mee in één (of meerdere) van onze 33 marketing acties om jouw toeristisch aanbod of dienst voor te stellen aan internationale kopers (‘hosted buyers’) en bezoekers.

We bieden opportuniteiten voor zowel de vrijetijdsmarkt (leisure) als de markt van het zakentoerisme (MICE). Onze marketing acties mikken op verschillende landen en regio’s: Nederland, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje, Scandinavië, Centraal-Europa, Azië en de Verenigde Staten.

Heb je interesse in internationale doelgroepen? Ben je bereid om een financiële bijdrage te leveren, verkoopbare producten te ontwikkelen of mee te investeren in de marketing campagnes van Toerisme Vlaanderen? Dan ben jij een ideale partner!

Ontdek nu alle marketing acties voor 2018

Welk soort marketing acties bieden we aan in 2018?

  • Netwerkactiviteit: activiteit waarbij vraag en aanbod elkaar informeel ontmoeten in een aangename thematische sfeer. Vaak met een cocktail, lunch of avondactiviteit.
  • Beurs: deelname aan de Vlaanderen-stand op een platform van een derde partij. Je maakt deel uit van één ‘gebrand’ geheel en geniet van alle faciliteiten op de stand. Vaak zijn er ook marketingtools inbegrepen zoals een afsprakenforum.
  • Sales call: begeleid bezoek (vaak in het buitenland) waarbij de partner letterlijk tot bij een potentiële klant (touroperator, busmaatschappij, …) wordt gebracht voor een verkoopgesprek. Toerisme Vlaanderen regelt alle afspraken en biedt logistieke steun (briefing, transport en programma).
  • Workshop: een evenement waarbij je fysiek in contact komt met kopers (‘hosted buyers’). Vaak binnen een bepaald thema of beleving. We voorzien face-to-face afspraken.
  • Joint promotion: gemeenschappelijke financiële investering in een internationale promotiecampagne.

Ontdek nu alle marketing acties voor 2018