Strategie

De werking van Toerisme Vlaanderen staat in het teken van de missie die we samen met de hele toeristische sector hebben onderschreven: "Tegen 2020 wil Toerisme Vlaanderen samen met de toeristische actoren het toerisme in en naar Vlaanderen-Brussel op een duurzame manier ontwikkelen tot een economische groeimotor. Op die manier realiseren we meer rendement, tewerkstelling en welzijn.”

Toerisme Vlaanderen organiseert in mei-juni 2016 een aantal interactieve informatiesessies over de Marketingstrategie 2016-2020.

De infosessies zijn gericht op de brede toeristische sector. Inschrijven kan vanaf eind maart 2016. Blijf op de hoogte via deze website en/of onze maandelijkse e-nieuwsbrief.

cover marketingstrategie 2016 - 2020

Voor de periode 2016-2020 introduceert Toerisme Vlaanderen nieuwe accenten en aandachtspunten in zijn marketingstrategie. De Marketingstrategie 2016-2020 omvat alle activiteiten van Toerisme Vlaanderen, van onze internationale werking tot de activiteiten waarmee we de vakantieparticipatie van Vlamingen willen verhogen.

 

DE STRATEGIE VERTREKT VANUIT DRIE CENTRALE DOELSTELLINGEN:   

  1. De economische impact van het toerisme in Vlaanderen verhogen
  2. De reputatie van Vlaanderen als kwalitatieve toeristische bestemming uitbouwen
  3. De participatie van de Vlamingen aan toerisme verhogen

 doelstellingen


DEZE MARKETINGSTRATEGIE IS BOVENDIEN GEBOUWD OP VIJF UITGANGSPUNTEN:

  1. Merk 'Vlaanderen'
  2. Belevingen als toeristische troeven
  3. Doelgroepen
  4. Doelmarkten
  5. Duurzaam toerisme

uitgangspunten strategie

EN LAAT ZICH SAMENVATTEN IN NEGEN STRATEGISCHE LIJNEN:

  1. Onderscheidende belevingen in Vlaanderen en deelbestemmingen
  2. Spreiding in de ruimte
  3. Geïntegreerde marketingaanpak
  4. Vlaanderen maximaal ontsluiten
  5. Samenwerking voor internationale promotie
  6. Meetingindustrie voluit ontwikkelen
  7. Ambassadeursschap
  8. Participatiegraad Vlamingen verhogen
  9. Geïntegreerd kwaliteistbeleid 

lijnen
  
cover strategisch beleidsplan 2020Samen met de hele toeristische sector en relevante beleidsdomeinen stelden Toerisme Vlaanderen en het Departement internationaal Vlaanderen in 2010 een strategisch beleidsplan 2020 op. Dit beleidsplan geeft een beeld van waar we met het toerisme in, naar en uit Vlaanderen en Brussel in 2020 willen staan. Alle partners engageerden zich bij de ondertekening van dit 'toerismepact' om samen bij te dragen aan de duurzame ontwikkeling van het toerisme in, naar of vanuit Vlaanderen en Brussel met het oog op meer economisch rendement, tewerkstelling en welzijn. 
 

DOWNLOAD