Strategische doelstellingen 2016-2020

De Marketingstrategie 2016-2020 vertrekt vanuit drie centrale doelstellingen: de economische impact van het toerisme in Vlaanderen verhogen, de reputatie van Vlaanderen als kwalitatieve toeristische bestemming uitbouwen en de participatie van de Vlamingen aan toerisme verhogen.

Toerisme Vlaanderen organiseert in mei-juni 2016 een aantal interactieve informatiesessies over de Marketingstrategie 2016-2020.

De infosessies zijn gericht op de brede toeristische sector. Inschrijven kan vanaf eind maart 2016. Blijf op de hoogte via deze website en/of onze maandelijkse e-nieuwsbrief.

 

doelstelling 1

1. Economische impact van het toerisme in Vlaanderen verhogen

Toerisme Vlaanderen gelooft dat toerisme nog meer kan uitgroeien tot een groeimotor van onze economie. Logisch dus dat we samen met de sector de economische impact van het toerisme in Vlaanderen willen verhogen. Maar niet om het even hoe, en niet tegen gelijk welke prijs. De toeristische ontwikkeling moet rekening houden met de draagkracht van Vlaanderen als bestemming en we mogen natuurlijk nooit de beleving van de internationale bezoekers uit het oog verliezen. We verkiezen daarom kwaliteit boven kwantiteit. 


doelstelling 2

2. Reputatie van Vlaanderen als kwalitatieve toeristische bestemming uitbouwen

De volgende jaren willen we dat Vlaanderen zichtbaarder wordt in het buitenland. En daar spontaan een gevoel van kwaliteit oproept. Toerisme Vlaanderen zet volop in op de internationale reputatie en visibiliteit van Vlaanderen als een kwalitatief hoogstaande bestemming. 


doelstelling 3

3. Participatie van de Vlamingen aan toerisme verhogen

De universele verklaring van de rechten van de mens beschrijft het recht op rust en vrije tijd. Samen met alle toeristische partners wil Toerisme Vlaanderen het recht op vakantie waarmaken voor elke Vlaming. Er zijn tal van redenen waarom mensen niet van vakantie kunnen genieten. Toerisme Vlaanderen heeft de ambitie om samen met zijn partners alle drempels in de vakantieketen weg te werken, die een individu of groep niet op eigen kracht kan overwinnen. We willen er zo voor zorgen dat elke Vlaming volwaardig kan deelnemen aan toerisme.  

 

 Strategische doelstellingen 2016-2020

Terug naar de algemene pagina over de Marketingstrategie 2016-2020

 

DOWNLOAD