Strategische lijnen 2016-2020

De Marketingstrategie 2016-2020 van Toerisme Vlaanderen is opgebouwd uit negen strategische lijnen.

Toerisme Vlaanderen organiseert in mei-juni 2016 een aantal interactieve informatiesessies over de Marketingstrategie 2016-2020.

De infosessies zijn gericht op de brede toeristische sector. Inschrijven kan vanaf eind maart 2016. Blijf op de hoogte via deze website en/of onze maandelijkse e-nieuwsbrief.

 

lijnen 1

1. Onderscheidende belevingen in Vlaanderen en deelbestemmingen

We spelen maximaal in op die toeristische belevingen die Vlaanderen en zijn deelbestemmingen uniek maken in vergelijking met concurrerende bestemmingen. Het onderscheidend karakter van belevingen wordt een verdienste.

 

lijnen 2

2. Spreiding in de ruimte

Verblijfsduurverlenging van de internationale culturele meerwaardezoeker blijft een belangrijke doelstelling. Maar om te vermijden dat bestemmingen slachtoffer worden van hun eigen succes, moeten we de draagkracht in de gaten houden en de ruimtelijke spreiding van de internationale bezoekers vergroten. 

 

lijnen 3

3. Geïntegreerde marketingaanpak  

Toerisme Vlaanderen kiest voor een geïntegreerde marketingstrategie waarbij bestemmingsontwikkeling en -promotie perfect op elkaar zijn afgestemd. We onderzoeken voor elke beleving en opportuniteit of verdere ontwikkeling nodig is en voor welke doelgroepen in welke doelmarkten dat relevant is.

 

lijnen 4

4. Vlaanderen maximaal ontsluiten 

Om de internationale bereikbaarheid van Vlaanderen te verhogen spant Toerisme Vlaanderen zich samen met zijn partners in om nieuwe verbindingen aan te trekken vanuit huidige en potentieel interessante doelmarkten. We lobbyen bovendien actief voor het vereenvoudigen van visumprocedures. 

Internationale bezoekers moeten zich ook binnen Vlaanderen optimaal en op een duurzame manier kunnen verplaatsen. Daarom zorgen we ervoor dat onze toeristische topbelevingen en -bestemmingen vlot bereikbaar zijn.

 

lijnen 5

5. Samenwerking voor internationale promotie

Toerisme Vlaanderen wil de samenwerking met publieke en private partners nog verder uitbreiden. Samen versterken we de identiteit en economische relevantie van Vlaanderen als toeristische bestemming en kunnen we onze middelen nog efficiënter inzetten. Daarom bouwen we een samenwerkingsmodel uit voor internationale promotie.

 

lijnen 6

6. Meetingindustrie voluit ontwikkelen

We willen het onbenut potentieel van Vlaanderen op de meeting- en congresmarkt aanboren. Daarom zetten we de komende jaren volop in op de meetingindustrie, en in het bijzonder op het bewerken van de internationale associatiemarkt.

 

lijnen 7

7. Ambassadeurschap

Internationale bezoekers komen op een toeristische bestemming in contact met de lokale inwoners en de toeristische stakeholders. De gastvrijheid van de bewoners en de klantgerichtheid van de toeristische partners garanderen de bezoekers een kwaliteitsvol en onvergetelijk verblijf. Toerisme Vlaanderen bouwt daarom een uitgebreid ambassadeursnetwerk uit.

 

lijnen 8

8. Participatie van Vlamingen aan toerisme verhogen

Toerisme Vlaanderen wil samen met alle toeristische stakeholders het recht op vakantie waar maken voor elke Vlaming. Want we geloven in de positieve effecten van toerisme en we willen dat iedereen die kan ervaren.

 

lijnen 9

9. Geïntegreerd kwaliteitsbeleid

Toerisme Vlaanderen ontwikkelt een integraal kwaliteitsbeleid voor de bestemming Vlaanderen dat een dubbel doel dient. We zetten in op de kwaliteit van de toeristische beleving (op elk moment van de reis) en we streven de duurzame langetermijnontwikkeling van de bestemming Vlaanderen na.

 
strategische lijnen
  

Terug naar de algemene pagina over de Marketingstrategie 2016-2020 van Toerisme Vlaanderen
 

DOWNLOAD