Vormingsbrochures

zomers_terras
Toeristen ontvangen is een mooi beroep, maar werken in de toeristische sector is ook een harde business. Vakantiemakers proberen dag in dag uit de toerist die onvergetelijke vakantiemomenten te bezorgen waarnaar hij verlangt. Toerisme Vlaanderen ontwikkelde daarom vormingsbrochures voor vakantiemakers.

'Van vakantiedroom tot vakantieherinnering. Inspirerende tips voor logiesuitbaters'

Heb je inspiratie nodig om de werking van je logies te optimaliseren en je gasten nog meer te laten genieten? Neem dan zeker eens een kijkje in ons inspiratieboekje.

'De toerist koopt online... Bij u?'

Steeds meer toeristen willen vandaag de dag hun vakantie online boeken. Deze vormingsbrochure helpt je jouw logies ook in de virtuele wereld aan te bieden.

'De toerist heeft altijd gelijk. Het interactief en sociaal internet'

Toeristen maken steeds handiger gebruik van internet om vrije momenten, vakanties en reizen te organiseren. Deze brochure leert je meer over het belang van web 2.0 voor de toeristische sector.

'Een nieuw (reis)verhaal. Over toeristische productontwikkeling'

Als vakantiemaker is het belangrijk in te spelen op de trendgevoeligheid van de toeristische sector. Vernieuw je toeristische productaanbod met behulp van deze brochure.

'Toerist aan de haak. Diverse manieren om te werven'

Vakantie maken is een mooi beroep, maar ook een harde business, want zonder toeristen ben je niks. Ontdek hier hoe je toeristen kan aantrekken, klanten kan werven.

'Het noodzakelijke internet'

Informatie opvragen, tickets bestellen, logies reserveren, … Internet is op dit moment het belangrijkste communicatiemedium in de toeristische sector. Bouw een goede strategie op voor je eigen website.

'Veel volk en mooi weer! Draaiboek voor een geslaagd evenement'

Evenementen organiseren is een belangrijke vorm van communicatie. Deze brochure helpt je op weg, geeft je tips en toont je succesvolle voorbeelden van evenementenorganisatie.

'Boodschap van de toerist. Efficiënte marketingcommunicatie in de praktijk'

Deze publicatie behandelt een aantal marketingcommunicatievraagstukken toegepast op de toeristische sector. Het is een denkoefening die je anders laat kijken naar communicatie met doelgroepen.

'Klimaatverandering en toerisme'

Wat betekent klimaatverandering voor toerisme? Wat zijn de effecten op korte of op lange termijn? Moeten we ons toeristisch aanbod aanpassen of wijzigen?

"Wat kan ik voor u doen?" - Klantvriendelijk onthaal van personen met een beperking

Praktische tips voor een klantgerichte bediening van mensen met een handicap.