Kwaliteit op maat van attracties en musea

STAM-Gent
Hoe je als bezoeker een bestemming ervaart, wordt sterk bepaald door je beleving van attracties, bezienswaardigheden en musea. Die vormen vaak immers de hoofdreden van je verblijf of uitstap. Toerisme Vlaanderen wil dan ook sterk inzetten op de kwaliteit van bestaand en nieuw aanbod. ‘Kwaliteit in Attracties en Musea’ is het project waarmee dit beleid concreet gestalte krijgt.

Bezoekers van attracties en musea een ervaring-boven-verwachting meegeven, daar is het ons om te doen. En om daartoe te komen willen we attracties en musea ondersteunen bij hun streven naar een hoge bezoekerstevredenheid en een hoogwaardige beleving. Niet alleen de bezoekers vinden daar baat bij, maar ook attracties en musea zelf én de bredere bestemming.

Opleidingstraject 'Door de bril van de bezoeker'

In vijf dagsessies, verspreid over een klein jaar, word je klaargestoomd als belevingsexpert.  Een belevingsexpert kan bezoekers een memorabele dag bezorgen. Door informatie te verzamelen, breed te denken, in team te werken en realistische verbeteringstrajecten op te starten. Samen met ervaren rotten en jong aanstormend talent. Dankzij een complete blauwdruk van jouw organisatie vind je snel prioriteiten en kan je meteen beginnen optimaliseren. 

Wat mag je concreet verwachten?

  • 5 interactieve sessies in groepjes van ca 13 deelnemers
  • inzicht in de belevingsscores van jouw eigen attractie of museum door een mystery visit 
  • een pak nuttige kennis over menselijk gedrag, intuïtief ontwerp en teamontwikkeling
  • de competenties om breed te denken en weer te verfijnen in het ontwerpproces
  • 2 uur individuele begeleiding bovenop de 5 groepsessies
  • een toolkit met templates en tips om ook na je opleiding aan de slag te blijven of je te verdiepen 
  • een overzicht met uitdagingen, quick wins en degelijk advies op maat van jouw organisatie 
  • waardering voor jouw rol als belevingsexpert binnen je organisatie
  • een nieuw netwerk van mede-enthousiastelingen uit de sector

Meer info en inschrijven 

Toolkit 'Kwaliteit in attracties en musea'

Online bieden we een doe-het-zelf instrumentarium met praktische handleidingen, checklists, inspirerende cases en tips, bijvoorbeeld

  • Werken met persona’s
  • Leidraad voor het ontwerpen van klantenbelevingen
  • Klantenfeedback via sociale media
  • Zelfevaluatietesten