Global Times in China bekroont campagne ‘Experience the Flemish Masters’
–
De krant ‘Global Times’ bekroonde onze campagne 'Experience the Flemish Masters' met de award voor 'De beste reisroutes voor liefhebbers van wetenschap en cultuur'. De Global Times is een Engelstalige Chinese krant die naar schatting 10 miljoen lezers heeft en populair is bij goed opgeleide lezers en liefhebbers van kunst en cultuur, wat perfect bij onze doelgroep past.
‘Experience the Flemish Masters’ stelt de Chinese toeristen in staat de charme van de Vlaamse meesters en Vlaanderen te waarderen. In de campagne zijn de verschillende kunststeden zoals Antwerpen, Gent, Brugge en Brussel opgenomen. Ook Oostende, Hasselt en Bokrijk komen aan bod.
De campagne spreekt een groot aantal reizigers aan, zoals cultuurliefhebbers, gezinnen en natuurliefhebbers. Dit doelpubliek vormt ook de meerderheid van de lezers van de Global Times. Deze promotie verhoogt hiermee het bewustzijn van Vlaanderen als ‘State of the Art’ reisbestemming voor deze lezers.
Toerisme Vlaanderen ontwierp de bekroonde campagne in samenwerking met Global Times. De campagne liep zowel online als offline. Zo publiceerde Global Times verschillende berichten op haar sociale media kanalen. Daarnaast verscheen er ook een rapport van vier volledige pagina's over de Vlaamse Meesters en Vlaanderen als toeristische bestemming in de krant zelf.
Global Times reikt deze award één keer per jaar uit. Dit jaar kende de krant de award voor de eerste keer aan bestemmingen toe. De enige twee prijzen gingen naar Vlaanderen en Zwitserland. Volgens de krant heeft Vlaanderen een groot en rijk cultureel erfgoed en stelt deze campagne de Chinese lezers en toeristen in staat om Vlaanderen op een grensverleggende manier te leren kennen.
Met deze bekroonde campagne zetten we in op bestemmingsontwikkeling en internationale promotie rond Vlaamse Meesters. De award die we van Global Times in ontvangst mochten nemen, bevestigt het succes en de kwaliteit van onze campagne.