Nieuwe campagne 'hackt' wereldberoemd schilderij om inclusief Vlaanderen te promoten
–
Vlaanderen maakt zich klaar voor het Van Eyck-jaar in 2020. Na Rubens in 2018 en Bruegel dit jaar zijn de gebroeders Van Eyck in 2020 de centrale spilfiguren voor het derde luik in de Vlaamse Meesters-campagne van Toerisme Vlaanderen.
We kiezen voor een markante internationale campagne om bezoekers te inspireren voor een reis naar Gent en de rest van Vlaanderen. In die campagne speelt een video rond het wereldberoemde schilderij ‘De aanbidding van het Lam Gods’ de hoofdrol. Alleen heeft Toerisme Vlaanderen Adam en Eva in de zijpanelen vervangen door foto's van echte koppels. Koppels die vandaag niet altijd de wind mee hebben. De boodschap is duidelijk: iedereen is welkom in een warm, inclusief en divers Vlaanderen.
Peter De Wilde, CEO van Toerisme Vlaanderen: "Het idee om ‘De aanbidding van het Lam Gods’ te koppelen aan de aanbidding van liefde in al zijn vormen, ligt voor de hand. Vandaag is het makkelijk om Adam en Eva te zijn als je binnen de lijntjes kleurt. De gebroeders Van Eyck schilderden de lijntjes anders, op hun eigen manier. Heel wat koppels doen dat vandaag ook en dat veroorzaakt nog altijd opschudding. Vlaanderen draagt in woord en daad diversiteit en inclusie hoog in het vaandel. Met deze 'hack' zetten we tegelijk ons unieke kunstpatrimonium én toeristisch Vlaanderen als culturele en inclusieve bestemming in de kijker."
Iedereen die dat wil kan zelf meespelen in de korte video door foto's op te laden via www.adorationoftruelove.com en daarna de video te delen via sociale media.
Bekijk ons campagnefilmpje hier: