Mud Soldier wint internationale Travel Marketing Awards 2018
–
Met de Travel Marketing Awards worden jaarlijks de strafste, origineelste en meest creatieve marketingacties uit de wereldwijde toeristische sector bekroond. Een internationale vakjury, onder leiding van Professor Trevor Morris van Richmond University en Google's Head of Travel Ruairidh Roberts bekroonde de beleving en het sociale mediagebruik in onze campagne. Als awardwinnaar in zowel de categorie 'best use of social media' als de categorie 'best PR stunt / experiential event' kregen we voor onze publiekscampagne 'Mud Soldier' niet enkel 2 mooie awardbeeldjes. We worden ook opgenomen in de resultatenbrochure van de Travel Marketing Awards. Deze brochure wordt verspreid onder alle aanwezigen en andere grote namen uit de toeristische en marketingsector. Onze campagne, uitgewerkt door Ogilvy & Social.Lab, wordt zo wereldwijd extra in de kijker gezet.
Deze prijs is een mooie bekroning op een geslaagd project, zoveel is zeker. De vermoeide soldaat - opgetrokken uit zand en modder door kunstenaar Damian van der Velden - stond in het teken van de herdenking van de Slag bij Passchendaele en kon eerder al op heel wat aandacht rekenen. Van VRT Nieuws tot de Britse The Telegraph: de pers had heel wat lovende woorden voor de actie. Dat leverde goede promotie op voor de verschillende activiteiten rond 100 jaar Groote Oorlog, waarvoor de Westhoek ook in 2018 nog heel wat internationale bezoekers zal verwelkomen. Dat het project nu ook vanuit de internationale marketingsector lof krijgt, is een mooie kers op de taart.
Lees het verhaal van de vermoeide soldaat of ontdek meer over het project Groote Oorlog.