Onze visie

onze visie header image-meisje houdt kompas vast op bloemenachtergrond
Toerisme Vlaanderen heeft sinds 2021 een nieuwe visie: toerisme inzetten als een middel om van Vlaanderen een florerende bestemming te maken.

Bij Toerisme Vlaanderen versterken we de positieve kracht van toerisme. Dat doen we als strategie- en kennisgedreven overheidsdienst. We helpen Vlaanderen mee bloeien als innovatieve en kwalitatieve reisbestemming die bewoners, ondernemers en bezoekers inspireeert. Ons einddoel? Een florerende bestemming worden!

  • flora et labora image
    De wereld en het toerisme veranderen razendsnel. Om in te spelen op die veranderingen, werkt Toerisme Vlaanderen vanaf 2021 vanuit een nieuwe visie: toerisme inzetten als een middel om van Vlaanderen een florerende bestemming te maken.
  • week van het toerisme illustratie
    Toerisme Vlaanderen heeft een nieuwe visie. Een visie waarmee we ervoor willen zorgen dat Vlaanderen kan bloeien als een innovatieve, inspirerende en kwalitatieve reisbestemming waarbij de plek, haar bewoners, ondernemers én bezoekers samen centraal staan. Een mooie doelstelling, maar eentje die we in de praktijk niet alleen kunnen realiseren. Daarom hebben we jullie nodig. Geloof ook in de positieve kracht van toerisme en ga de samenwerking met ons aan!
  • Warandepark Brussel
    Toerisme Vlaanderen speelt als intern verzelfstandigd agentschap (met rechtspersoonlijkheid) een belangrijke rol in de uitvoering van het Vlaams toerismebeleid. De minister van Toerisme en het Vlaams Parlement stippelen het toerismebeleid uit.
  • Brandingstrategie
    Samen met alle partners binnen de Vlaamse overheid kiezen we voor een gemeenschappelijke merkstrategie, dat vind je ook terug in de internationale marketingstrategie. Zo kunnen we Vlaanderen als 'merk' overal op dezelfde gelijkwaardige manier op de kaart zetten als een bestemming van internationale topklasse.