Festivals

Ook in 2017 zetten we in op de promotie van onze Vlaamse festivals in het buitenland. Dit leverde heel wat internationale persaandacht op.

Gent Jazz en de Gentse Feesten stonden in de kijker tijdens een persreis voor de online nieuwssite Huffington Post Italië. Gent Jazz verscheen bovendien in het Duitse cultuurmagazine Art Tourist. Via posts op sociale media promootten we Cactus Brugge in het Verenigd Koninkrijk. Het MAfestival, ook in Brugge, brachten we onder de aandacht met een speciale nieuwsbrief naar de Italiaanse pers.

De grote klepper was natuurlijk Tomorrowland. Het kleurrijke festival kwam aan bod in de Indiase magazines The Hindu en Voyager’s World. Daarnaast werkte Toerisme Vlaanderen samen met Tomorrowland om onze culinaire troeven uit te spelen tijdens het festival zelf. Je leest er alles over op de jaarverslag-pagina rond gastronomie. De rol van onze Jong Keukengeweld-chefs werd belicht in zowel de Vlaamse (5 artikels) als internationale media (16 artikels in Spaanse, Oostenrijkse, Zwitserse en Japanse media).

Toerisme Vlaanderen verspreidde ook eigen content vanop Tomorrowland. Een filmpje rond Jong Keukengeweld-chef Tim Boury op de vlucht naar het festival en de beleving op Tomorrowland op onze eigen sociale kanalen had bijvoorbeeld een bereik van 42 600 views.