Brazilië

Bierproeven in São Paulo voor touroperatoren en pers

In 2018 sloten Brussels Airport en Toerisme Vlaanderen een contract voor 3 jaar af. De luchthaven van Brussel is vastbesloten om extra inspanningen te leveren voor een rechtstreekse vlucht van São Paulo naar Brussel. Om hun betrokkenheid bij de luchtvaartmaatschappijen te tonen, werkten we samen aan een aantal projecten in Brazilië die gericht zijn op trade.

Een eerste project in 2018 was een bierproeverij als viering van onze jarenlange inspanningen in Brazilië en het verwelkomen van onze nieuwe partner. Het evenement vond plaats in de Cervejaria Nacional. We nodigden 120 touroperatoren, journalisten die al naar Vlaanderen reisden, onze FIT-partner en mensen van luchtvaartmaatschappijen uit. 70 genodigden kwamen opdagen. Gasten werden uitgenodigd om 3 Belgische bieren te proeven met de uitleg van een biersommelier, in een gepersonaliseerd glas dat onze gasten na afloop van het evenement mee naar huis konden nemen. We legden uit hoe bier geïntegreerd is in onze cultuur en ons DNA en waarom het voor Braziliaanse toeristen een reden is om naar onze bestemming te komen.

ILTM high end reisbeurs in São Paulo

Voor het 3e jaar op rij nam Toerisme Vlaanderen deel aan de ILTM reisbeurs die zich richt op een luxesegment in São Paulo. Van 8 tot 11 mei 2018 werkten we samen met 62 reisagenten en touroperatoren die zeer geïnteresseerd en enthousiast waren over de verkoop van onze bestemming. Om een vertrouwensrelatie op te bouwen in Brazilië is het belangrijk om meerdere keren naar dezelfde beurs te gaan. ITLM (voorheen Travel Week) heeft bewezen de beste beurs in zijn soort in Brazilië te zijn.