Duitsland

Roadshow Vlaamse Meesters in Berlijn en Frankfurt

Op 5 en 6 september 2018 organiseerde Toerisme Vlaanderen in Berlijn en Frankfurt een Vlaamse Meesters-roadshow. Samen met 11 partners uit Vlaanderen en Brussel stelde Toerisme Vlaanderen het project Vlaamse Meesters 2018 – 2020 voor aan 90 belangrijke culturele pers- en tradecontacten op de Duitse markt. De roadshow vond plaats in de Gemäldegalerie (Berlijn) en het Städelmuseum (Frankfurt), twee topmusea in Duitsland die werken van Vlaamse Meesters bezitten.

Tijdens de roadshow organiseerde Toerisme Vlaanderen netwerksessies met Vlaamse en Brusselse partners en presentaties over het programma van de Vlaamse Meesters. Na de presentaties vond op beide avonden een exclusieve rondleiding doorheen het museum plaats, gevolgd door een diner. Beide evenementen werden ondersteund door de Vlaamse Vertegenwoordiging in Berlijn.

Stedencampagne in samenwerking met Deutsche Bahn

Op 9 april 2018 lanceerde Toerisme Vlaanderen zijn jaarlijkse campagne met Deutsche Bahn. We verbonden Antwerpen met Rubens, pakten uit met romantiek in Brugge, koppelden lekker genieten aan Gent en promootten Brussel als hoofdstad van Europa. Via infoschermen in trein- en metrostations in Keulen (650 spots op 52 locaties - bereik van 1,9 miljoen contacten) en online banners moedigden we het publiek aan een trip naar een van onze steden te boeken. Bezoekers konden op de campagnepagina onmiddellijk hun reis naar Vlaanderen boeken of doorklikken naar de landingspagina van Deutsche Bahn.

Vlaanderen op grootste toerismebeurs ter wereld Berlijn

Van woensdag 7 tot en met zondag 11 maart 2018 vond in Berlijn de ‘Internationale Tourismusbörse’ (ITB) plaats. Toerisme Vlaanderen was hier aanwezig samen met Visit Gent en Visit Oostende. We stelden op ITB ons Vlaamse Meesters-project (2018 - 2020) voor aan meer dan 100 000 reisprofessionelen en duizenden particuliere bezoekers. Op woensdag 7 maart organiseerde Toerisme Vlaanderen een persconferentie waarbij volgende onderwerpen in de schijnwerpers stonden: Antwerpen Barok 2018, Triënnale Brugge 2018 en Beaufort 2018. Later die dag organiseerden we ook een infomoment over de Bruegelprojecten voor een 30-tal travel trade-contacten.

Antwerpen Barok schittert in Weltkunst

Toerisme Vlaanderen sloeg de handen in elkaar met de uitgevers van het magazine 'Weltkunst' en maakte een speciale editie over ‘Antwerpen Barok 2018’. Ook haalde Toerisme Vlaanderen in 2018 belangrijke partners met concrete reisaanbiedingen aan boord zoals de marktleidende culturele touroperatoren Studiosus en Gebeco, en Deutsche Bahn. Toerisme Vlaanderen verspreidde 260 000 exemplaren als bijlage bij het weekblad ‘Die Zeit’ in Noordrijn-Westfalen, Hessen (regio Frankfurt), Berlijn en Hamburg.