Verenigde Staten en Canada

Famtrip topreisagenten uit Noord-Amerika

Van 13 tot 17 maart 2018 organiseerde Toerisme Vlaanderen samen met het Brusselse Hotel Amigo een famtrip voor 29 eigenaars van reisbureaus die lid zijn van het Virtuoso-netwerk. Virtuoso mikt op het luxesegment van personen met een zekere interesse in culturele reizen. Tijdens hun trip naar Vlaanderen maakten de Virtuoso-leden kennis met Brugge, Antwerpen en Brussel.

Dankzij de goede samenwerking met onze lokale partners werd de trip een ongelooflijk succes. Het Virtuoso-netwerk kreeg er vanaf 1 juni 2018 zelfs een nieuwe Belgische toeristische aanbieder bij: het luxueuze Steigenberger Wiltcher’s hotel in Brussel.

ASAE Annual Meeting Chicago

Van 18 tot 21 augustus woonden Gent Congres, Toerisme Antwerpen en Toerisme Vlaanderen de ASAE Annual Meeting & Exposition in Chicago bij. Ongeveer 6 000 leidinggevenden van in de Verenigde Staten gevestigde  verenigingen namen deel aan dit jaarlijkse congres, georganiseerd door de American Society of Association Executives.

Na Washington DC is Chicago het grootste associatieknooppunt in Noord- en Zuid-Amerika. De beursstand van Toerisme Vlaanderen werd opgesteld met het oog op netwerkmogelijkheden met kwalitatieve conferentieplanners van internationale verenigingen, gevestigd in de Verenigde Staten.

IMEX America

Ieder jaar in oktober strijkt IMEX America neer in Las Vegas, Nevada. Het is de grootste vakbeurs voor meetings en events professionals in Noord-Amerika met in totaal 3 500 exposanten, die 150 bestemmingen vertegenwoordigen. De 60 extra standen en 81 XL-standen met uitbreiding naar een extra hal, maakten van de editie 2018 de grootste ooit. Ook Toerisme Vlaanderen opteerde in 2018 voor een grotere stand die ruimte bood aan 5 partners: Roccoforte Hotel Amigo, Hilton Brussel en Antwerpen, Marriott Hotels Brussel, Fame Travel Designers (DMC) en Brussels Airlines. Wimke Nijs en Brecht Putman van team Noord-Amerika verwelkomden er meer dan 400 geïnteresseerde bezoekers en begeleidden onze partners in hun B2B-afspraken en groepspresentaties op de stand.