Vlaamse eet-, drink- en tafelcultuur

Het is de missie van Toerisme Vlaanderen om de beleving van de eet-, drink- en tafelcultuur binnen onze bestemming verder te ontwikkelen en te promoten in het binnen- en buitenland, zodat ze een aantrekkingspool vormt voor het verblijfs- en dagtoerisme.
Tegen 2020 moet Vlaanderen een populaire culinaire bestemming worden, bekend van het lekkere eten, bier en chocolade. Bij Toerisme Vlaanderen focust het Flanders for Foodies-team hierop samen met onze partners.
Horeca Vlaanderen, de provinciale toeristische diensten en steden en Toerisme Vlaanderen gingen samen op zoek naar een nieuwe lichting Jong Keukengeweldchefs. Chefs jonger dan 35 en gepassioneerd door Vlaamse producten, konden zich tot eind april kandidaat stellen als chef Jong Keukengeweld / Flanders Kitchen Rebel 2016. Op 14 september werd de selectie voor 2016 in Gent bekendgemaakt.
Lekker eten
Onze troeven | Projecten |
|
|
Voor meer informatie over lekker eten in Vlaanderen, contacteer onze productmanagers Hanne Gregoire (hanne.gregoire@toerismevlaanderen.be) en Tessa Knaeps (tessa.knaeps@toerismevlaanderen.be).
Klik hier voor de brochure van Jong Keukengeweld 2016.
Bier
Onze troeven | Projecten |
|
|
Voor meer informatie over de biercultuur, contacteer Sofie Van Den Bossche (sofie.vandenbossche@toerismevlaanderen.be).
Klik hier voor de inspiratiebrochure Belgian Beer Experiences.
Chocolade
Onze troeven | Projecten |
|
|
Voor meer informatie over de chocoladecultuur, contacteer onze productmanager Ingrid Van Wateghem (ingrid.vanwateghem@toerismevlaanderen.be).
Klik hier voor de inspiratiebrochure Chocolate Experiences in Flanders and Brussels.
Foto chocolade hartje: ©J.Almblad